Salta al contenuto principale
Contributo su Rivista Pasquinelli, C.; Trunfio, M.; Bellini, N.; Rossi, S.Sustainability in overtouristified cities? A social media insight into italian branding responses to covid-19 crisis 1-14 SUSTAINABILITY (2021) Volume nr. : 13 Issue nr. : 1 Bellini, N.; Lazzeri, G.; Rovai, S.Patterns of policy learning in the RIS3 processes of less developed regions 1-13 REGIONAL STUDIES (2020) Issue nr. : 1 Bellini, N.; Guibert, C.; Khomsi, M. R.Enjeux et défis du “tourisme urbain” 1-7 TÉOROS (2019) Volume nr. : 38 Issue nr. : 1 Bellini, N.; Bergamasco, M.; Brehonnet, R.; Carrozzino, M.; Lagier, J.Virtual Cultural Experiences: The Drivers of Satisfaction 52-65 SYMPHONYA (2018) Volume nr. : 2018 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Grillo, Francesco; Lazzeri, Giulia; Pasquinelli, CeciliaTourism and regional economic resilience from a policy perspective: lessons from smart specialization strategies in Europe 140-153 EUROPEAN PLANNING STUDIES (2017) Volume nr. : 25 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Pasquinelli, Cecilia; Rovai, Serena; Tani, SimoneThe Local Embeddedness of Foreign Campuses: The Case of Tongji University in Florence 371-385 JOURNAL OF STUDIES IN INTERNATIONAL EDUCATION (2016) Volume nr. : 20 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Pasquinelli, CeciliaUrban brandscape as value ecosystem: The cultural destination strategy of fashion brands 5-16 PLACE BRANDING AND PUBLIC DIPLOMACY (2016) Volume nr. : 12 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Brondoni, Silvio MOuverture de “Global Tourism in Global Markets” 1-6 SYMPHONYA (2016) Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Convert, LaetitiaThe Concierge. Tradition, Obsolescence and Innovation in Tourism 17-25 SYMPHONYA (2016) Volume nr. : 2 Issue nr. : 1 Bellini, NicolaSmart Specialisation in Europe: Looking Beyond Regional Borders 22-29 SYMPHONYA (2015) Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Brondoni, Silvio MOuverture de 'Smart Specialisation, Global Markets and Innovation Policies' 1-5 SYMPHONYA (2015) Issue nr. : 1 Bellini, N.Smart specialization e apertura dei sistemi dell’innovazione: una sfida per le politiche regionali 1 EYESREG (2014) Issue nr. : 1 N. Bellini; J. Teräs; H. YlinenpääScience and Technology Parks in the Age of Open Innovation. The Finnish Case 25-44 SYMPHONYA (2012) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 LAZZERONI, Michela; BELLINI, Nicola; G. Cortesi; A. LoffredoThe territorial approach to cultural economy: new opportunities for the development of small cities 22 EUROPEAN PLANNING STUDIES (2012) Issue nr. : 1 N. Bellini; C. PasquinelliIl Brand Reticolare. Strumenti di analisi per la costruzione di un marchio di luogo 20 MERCATI E COMPETITIVITÀ (2011) Volume nr. : 3 Issue nr. : 1 N. BELLINIInfrastrutture immateriali e sviluppo: le reti dei servizi reali 191-206 L'INDUSTRIA (2008) Volume nr. : numero speciale Issue nr. : 1 N. BELLINIMarket-driven management: the policy implications 11 SYMPHONYA Milano: Università degli Studi di Milano - Bicocca. (2008) Issue nr. : 1 N. BELLINI;Territorial governance and area image 14 SYMPHONYA (2004) Issue nr. : 1 N. Bellini; M. LazzeroniLe politiche dell'innovazione delle regioni italiane: limiti e opportunità della prospettiva federalista 351-362 L'INDUSTRIA (2003) Volume nr. : 24 Issue nr. : 1 N. BelliniMarketing e governance nella politica dell'innovazione 441-455 L'INDUSTRIA Bologna : Società Editrice Il Mulino (2002) Volume nr. : XXIII/3 Issue nr. : 1 N. BelliniReal Services: A Re-appraisal 711-728 EUROPEAN PLANNING STUDIES (2000) Volume nr. : 8/6 Issue nr. : 1 N. BELLINIIl marketing strategico dei servizi reali alle imprese 173-199 FINANZA MARKETING E PRODUZIONE Giuffre Editore Spa:via Busto Arsizio 40, I 20151 Milan Italy:011 39 02 38089200, EMAIL: distrib@giuffre.it, INTERNET: http://www.giuffre.it, Fax: 011 39 02 38009582 (1999) Volume nr. : XVII-3 Issue nr. : 1 G. Bianchi; N. BelliniLa programmation du développement régional. Des velléités à l’utopie réaliste: le cas de la Toscane 98-113 PÔLE SUD (1998) Volume nr. : 8 Issue nr. : 1 N. Bellini; F. PasquiniQuale politica industriale per lo sviluppo locale 337-346 ECONOMIA MARCHE (1997) Volume nr. : XVI-3 Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica economica estera delle Regioni d'Europa: soggetti, contenuti, strategie 53-80 FEDERALISMO & SOCIETÀ (1996) Volume nr. : 3/1 Issue nr. : 1 N. BelliniItalian Industrial Districts: Evolution and Change. Guest Editorial 3-4 EUROPEAN PLANNING STUDIES (1996) Volume nr. : 4-1 Issue nr. : 1 N. BelliniRegional Economic Policies and the Non-Linearity of History 67-73 EUROPEAN PLANNING STUDIES Carfax Publishing Limited:Rankine Road, Basingstoke RG24 8PR United Kingdom:011 44 1256 813000, EMAIL: madeline.sims@tandf.co.uk, INTERNET: http://www.carfax.co.uk, http://www.tandf.co.uk, Fax: 011 44 1256 330245 (1996) Volume nr. : 4 -1 Issue nr. : 1 N. BelliniPolitique industrielle en Émilie-Romagne: Un modèle en quête de son avenir 117-131 PÔLE SUD (1996) Volume nr. : 5 Issue nr. : 1 N. BELLINISicurezza nazionale ed internazionalizzazione: le potenti ambiguità del nazionalismo economico 51-76 QUADERNI DELLA FONDAZIONE PIAGGIO (1995) Issue nr. : 1 P. Bianchi; N. BelliniPublic Policies for Local Networks of Innovators 487-497 RESEARCH POLICY (1991) Volume nr. : 20 Issue nr. : 1 N. BelliniIl socialismo in una regione sola. Il PCI ed il governo dell'industria in Emilia Romagna 707-732 IL MULINO (1989) Volume nr. : XXXVIII, 5 Issue nr. : 1 N. BelliniIndustria e politica negli anni della crisi. Ipotesi interpretative per una storia della politica industriale 507-524 IL MULINO (1988) Issue nr. : 1 N. BelliniRegolazione del prodotto e concorrenza 379-409 L'INDUSTRIA Bologna : Società Editrice Il Mulino (1988) Issue nr. : 1 P. Bianchi; N. Bellini; M.G. Giordani; F. PasquiniServizi reali e politica industriale a livello locale 123-146 STATO E MERCATO Societa Editrice il Mulino Spa:Strada Maggiore 37, I 40125 Bologna Italy:011 39 051 256011, EMAIL: diffusione@mulino.it, INTERNET: http://www.mulino.it, Fax: 011 39 051 256034 (1986) Issue nr. : 1 N. BelliniL'eliminazione del piombo nelle benzie. Significato ed effetti strutturali per l'industria dell'automobile 30-44 ENERGIA (1985) Volume nr. : VI, 2 Issue nr. : 1 N. BELLINIServizi reali e innovazione: considerazioni di politica industriale 415-420 ECONOMIA PUBBLICA Franco Angeli Riviste SRL:viale Monza 106, I 20127 Milan Italy:011 39 02 2895762, 011 39 02 289562, EMAIL: riviste@francoangeli.it, INTERNET: http://www.francoangeli.it, Fax: 011 39 02 2891515 (1985) Issue nr. : 1 N. BELLINIIl modello tedesco di politica industriale 575-585 ECONOMIA PUBBLICA Franco Angeli Riviste SRL:viale Monza 106, I 20127 Milan Italy:011 39 02 2895762, 011 39 02 289562, EMAIL: riviste@francoangeli.it, INTERNET: http://www.francoangeli.it, Fax: 011 39 02 2891515 (1983) Issue nr. : 1 Contributo in Volume Bellini, Nicola; Rossi Gian, PaoloPiano di sostenibilità di una piattaforma digitale per il Turismo 4.0 167-172 Turismo 4.0: la nuova frontiera del turismo culturale CINI - Consorzio Interuniversitario Nazionale per l'Informatica (2020) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, N.Global management and “economic patriotism” 69-78 Competitive Business Management. A Global Perspective Routledge and Giappichelli (2018) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, N.; Rovai, S.Chinese creative entrepreneurs in fashion and luxury: an exploratory case study of a concept store in Beijing 221-238 Creative Industries and Entrepreneurship. Paradigms in Transition from a Global Perspective Edward Elgar (2018) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Resnick, EvelyneThe luxury turn in wine tourism: Still good for local development? 214-228 Gastronomy and Local Development: The Quality of Products, Places and Experiences Taylor and Francis (2018) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, N.Industry Modernisation and Beyond. Visions and Pragmatism in Italian Industrial Policy 297-312 Italien zwischen Krise und Aufbruch. Reformen und Reformversuche der Regierung Renzi Springer (2017) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Pasquinelli, CeciliaBranding the Innovation Place: Managing the Soft Infrastructure of Innovation 79-90 Routledge Handbook of Politics and Technology Routledge (2016) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Bertini, Silvano; De Crinito, Armando; Baccan, Marco; Pillarella, Massimo; Villa, Emanuele; Guccione, EmanuelaSmart Specialisation: l’esperienza delle regioni italiane 189-199 Uscire dalla crisi. Città, comunità, specializzazioni intelligenti FrancoAngeli srl (2015) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. Bellini“Smart specialisation”: le sfide del nuovo ciclo di programmazione comunitaria per il regionalismo italiano 271-278 Compettitività urbana e policentrismo in Europa Il Mulino (2014) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 Pasquinelli, Cecilia; Bellini, NicolaCase D: The Power of Soft Infrastructure in Influencing Regional Entrepreneurship and Innovativeness 159-177 Harnessing Place Branding through Cultural Entrepreneurship Palgrave Macmillan (2014) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. Bellini; M. Danson; H. HalkierRegional development agencies: a generational story 1-6 Regional Development Agencies: The Next Generation? Routledge (2012) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. Bellini; M. Danson; H. HalkierRDA futures? 307-311 Regional Development Agencies: The Next Generation? Routledge (2012) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. Bellini; M. Lazzeroni; A. Loffredo; A. PiccalugaConclusioni 207-218 Dal passato al futuro: nuove analisi e idee per la città di Volterra Maria Pacini Fazzi Editore (2011) Issue nr. : 1 N. Bellini; A. Loffredo; C. PasquinelliManaging Otherness: The Political Economy of Place Images in the Case of Tuscany 89-115 Towards Effective Place Brand Management: Branding European Cities and Regions Edward Elgar (2010) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. BelliniLe vie di cambiamento dell'industria toscana: politica e imprese quindici anni dopo 213-222 La Scuola di Riccardo Varaldo. Relazioni personali e percorsi di ricerca Pacini Editore (2010) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. Bellini; M. LazzeroniLa valorizzazione del patrimonio pucciniano: alcune proposte di marketing territoriale 77-96 Il paesaggio sonoro e la valorizzazione culturale del territorio. Riflessioni a partire da un'indagine sui luoghi pucciniani Pàtron Editore (2010) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. BELLINIEccellenze e buone pratiche: una nota di metodo 421-425 Buone pratiche nelle imprese, nei servizi pubblici, nella società. Casi di studio per la Toscana Irpet (2009) Issue nr. : 1 N. BELLINI; LOFFREDO A; MARTINEZ IPer un Polo Territoriale della Conoscenza: dall'analisi ad una proposta di patto locale nella Provincia di Grosseto 11-43 Conoscenza, innovazione e sviluppo. Un futuro possibile per il sistema - territorio della Provincia di Grosseto ISGREC (2009) Issue nr. : 1 N. BELLINI"Voglio vivere così" - Immagini e identità della Toscana contemporanea 49-66 Investire in Toscana Passigli (2009) Issue nr. : 1 N. BELLINIPresentazione 5-7 Appunti di un programmatore. Firenze, la Toscana e le regioni di Giuliano Bianchi Irpet (2009) Volume nr. : 1 Issue nr. : 1 N. BelliniRegional Policies in the Knowledge Economy Scenario: the Role of Europe's Connected Peripheries 117-129 Knowledge-based Economy as Factor of Competitiveness and Economic Growth Academic and Professional Press WSiP SA Group (2008) Issue nr. : 1 N. BELLINIBusiness Support Services: A Conceptual Framework and some Interesting Practices 95-116 High technology, Productivity and Networks. A Systemic Approach to SME Development Palgrave McMillian (2008) Issue nr. : 1 Nicola Bellini; Alberto BramantiVerso una "globalizzazione sostenibile": un quadro di riferimento per l'analisi delle relazioni internazionali di regioni ed enti locali 23-52 Internazionalizzazione e sviluppo regionale Franco Angeli (2008) Issue nr. : 1 N. BELLINI; LANDABASO M.Learning about innovation in Europe's regional policy 231-251 The learning region. Foundations, state-of-the-art, future Edward Elgar (2007) Issue nr. : 1 N. BELLINIBusiness Support Policies 362-379 International Handbook of Industrial Policy Edward Elgar (2006) Issue nr. : 1 N. BELLINIServicios de apoyo a las empresas: un mapa conceptual y algunas prácticas interesantes 20 Alta Tecnología, productividad y redes Colegio de Tlaxcala (2005) Issue nr. : 1 N. BELLINI; NLe attività di cooperazione decentrata 15 La politica estera delle regioni Arel - Il Mulino (2004) Issue nr. : 1 N. BELLINI“Le attività di promozione commerciale” e “Le attività di cooperazione decentrata” 15 La politica estera delle regioni Arel - Il Mulino (2004) Issue nr. : 1 N. Bellini; C. De LaurentisServizi e innovazione nelle Pmi: dal quadro interpretativo al quadro toscano 151-190 Ricerca scientifiche e nuove imprese high-tech. Formazione e strumenti di valorizzazione in Toscana Giunti (2002) Issue nr. : 1 N. Bellini; F. Pammolli; A. PiccalugaIl ruolo dell’università nei processi di constituency-building per l’innovazione industriale e territoriale: riflessioni sull’esperienza italiana 403-438 Scienza, tecnologia e innovazione: quali politiche? Il Mulino (2001) Issue nr. : 1 N. BelliniThe Decline of State-Owned Enterprise and the New Foundations of State-Industry Relationship 25-48 The Rise and Fall of State-Owned Enterprise in the Western World Cambridge University Press (2000) Issue nr. : 1 N. BelliniPlanning the Learning Region: the Italian Approach 95-114 Knowledge, Innovation and Economic Growth. The Theory and Practice of Learning Regions Edward Elgar (2000) Issue nr. : 1 N. Bellini; A. PiccalugaThe role of the University in costituency-building for industrial and territorial innovations: reflectionson an Italian experience 122-154 Knowledge Flows in National Systems of Innovation Edward Elgar (2000) Issue nr. : 1 N. Bellini; F. PasquiniThe case of ERVET in Emilia-Romagna: Towards a Second-Generation Regional Development Agency 253-270 Regional Development Agencies in Europe Routledge (1998) Issue nr. : 1 N. BelliniDistretti e sistemi locali di piccole imprese: problemi di politica 298-320 Il distretto industriale tra logiche di impresa e logiche di sistema Franco Angeli (1997) Issue nr. : 1 N. BELLINIvoci "Nazione" e "Neomercantilismo" 333-341 Società Internazionale. Vocabolario Jaca Book (1996) Issue nr. : 1 N. BELLINIIl decentramento delle politiche industriali come strumento di rilancio delle economie locali 175-182 Riflessioni sulla democrazia locale CEL (1995) Issue nr. : 1 N. BELLINIVerso l'economia post-industriale? Scenari e politiche dell'aggiustamento strutturale nella lettura del nazionalismo industrialista 37-44 La formazione del management dell'area pubblica e servizi. Un modello Franco Angeli (1994) Issue nr. : 1 N. BELLININuova concorrenza internazionale e politica industriale: le eredità del mercantilismo 101-113 Ruolo, funzione e identità del dirgente sindacale oggi. Un percorso formativo Franco Angeli (1994) Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica industriale 189-199 L'Italia nella politica internazionale. Anno diciannovesimo: 1990-1991 Franco Angeli (1993) Issue nr. : 1 N. BelliniPubblico e privato: il caso dell'Italia 29-36 Pubblico e privato. Problemi e esperienze a confronto Giuffrè (1993) Issue nr. : 1 N. BelliniIl dibattito sulla definizione geografica e funzionale delle città metropolitane italiane: il caso di Bologna 241-256 Città metropolitane e sviluppo regionale Franco Angeli (1992) Issue nr. : 1 N. Bellini; M.G. Giordani; F. PasquiniLa politica industriale della Regione Emilia-Romagna: i centri di servizi alle imprese 221-238 Le regioni e l'integrazione europea: il caso dell'Emilia-Romagna Franco Angeli (1991) Issue nr. : 1 N. BelliniIl governo dell'economia in Emilia-Romagna: il Pci e l'esperienza regionale 149-165 Le regioni e l'integrazione europea: il caso dell'Emilia-Romagna Franco Angeli (1991) Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica industriale 374-388 L'Italia nella politica internazionale. Anno diciottesimo: 1989-1990 Franco Angeli (1991) Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica industriale 382-386 L'Italia nella politica internazionale. Anno sedicesimo: 1987-1988 Franco Angeli (1990) Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica industriale 477-497 L'Italia nella politica internazionale. Anno diciasettesimo: 1988-1989 Franco Angeli (1990) Issue nr. : 1 N. Bellini; M.G. Giordani; F. PasquiniThe industrial policy of Emilia Romagna: the business service centres 171-186 The Regions and European Integration. The case of Emilia Romagna Pinter (1990) Issue nr. : 1 N. BELLINIThe Management of the Economy in Emilia-Romagna: The PCI and the regional experience 109-123 The Regions and European Integration. The case of Emilia Romagna Pinter (1990) Issue nr. : 1 N. BelliniGermania federale e Giappone: storia e caratteri fondamentali di due modelli di politica industriale e commerciale 71-118 L'amministrazione dell'industria e del commercio estero Il Mulino (1990) Issue nr. : 1 N. BelliniLa politica industriale 313-334 L'Italia nella politica internazionale. Anno quindicesimo: 1986-1987 Franco Angeli (1989) Issue nr. : 1 N. Bellini; P. BianchiLa teoria economica della guerra 201-222 La guerra nel pensiero politico Franco Angeli (1987) Issue nr. : 1 Contributo in Atti Convegno (Proceeding) Bellini, N.; Bergamasco, M.; Carrozzino, M.; Lagier, J.Emerging Technologies for Cultural Heritage: The “Consumer’s” Perspective 23-32 Proceedings of the Heritage, Tourism and Hospitality International Conference HTHIC 2015 CLUE+ Research Institute, Vrije Universiteit Amsterdam (2015) Issue nr. : 1 Bellini N.; Baratta V.; Loffredo, A.; Rovai, S.Chinese Tourists in Tuscany: Redefining the Relationship Between Heritage and
Authenticity 104-115 Heritage, Tourism and Hospitality International Conference HTHIC 2014 November 6-8, 2014 Istanbul, Turkey Boğaziçi Üniversitesi Matbaası’nda basılmıştır (2014) Issue nr. : 1 A. Piccaluga; N. Bellini; M. LazzeroniInnovazione e ricerca nell area pisana. 363-416 Edistudio (1998) Issue nr. : 1 Curatela/Editing e Traduzioni Bellini, N.; Clergeau, C.; Etcheverria, O.Gastronomy and local development. Quality of products, quality of places, quality of experiences 276 Routledge (2018) Issue nr. : 1 Bellini, Nicola; Pasquinelli, CeciliaTourism in the City. Towards an Integrative Agenda on Urban Tourism 339 Springer (2017) Issue nr. : 1 N. Bellini; C. BalderiViareggio e la Versilia: Prospettive di sviluppo 82 Lulu® (2014) Issue nr. : 1 N. Bellini; U. HilpertEurope's Changing Economic Geography: The impact of inter-regional networks 208 Routledge (2013) Issue nr. : 1 Bellini N.; Danson M.; Halkier H.Regional Development Agencies: The Next Generation?Networking, Knowledge and Regional Policies 320 -London,United Kingdom: Routledge Limited -London: Chapman and Hall. (2012) Issue nr. : 1 Bellini N.Formazione e valorizzazione dei talenti. una sfida per il Paese 100 EDIZIONI ETS (2011) Issue nr. : 1 S. Silvestrelli; R. Sbrana; R. Lanzara; A. Carlesi; P. Zagnoli; D. Dalli; A. Bonaccorsi; A. Piccaluga; L. Ferrucci; N. Bellini; M. FreyLa scuola di Riccardo Varaldo. Relazioni personali e percorsi di crescita 254 Pacini Editore (2010) Issue nr. : 1 N. BELLINI; DELAI NMerito Ambizione Collegialità. Il contributo della Scuola Superiore Sant'Anna alla formazione della classe dirigente 204 Edizioni ETS (2009) Issue nr. : 1 Stefania Pizzini; Nicola Bellini; Lara Bianchi; Andrea PetrellaIl rischio di non essere a rischio 180 Edizioni ETS (2008) Issue nr. : 1 Nicola Bellini; Antonio CalafatiInternazionalizzazione e sviluppo regionale 529 Franco Angeli (2008) Issue nr. : 1 Nicola Bellini; Elisa Giuliani; Carlo Pietrobelli; Roberta RabellottiThe theory and practice of local development. Opportunities for cooperation between Mediterranean Regions 300 IRPET - Regione Toscana (2004) Issue nr. : 1 N. Bellini; L. FerrucciRicerca universitaria e processi di innovazione. Le piccole e medie imprese nel Progetto Link 361 Franco Angeli (2002) Issue nr. : 1 N. BelliniIl marketing territoriale. Sfide per l'Italia nella nuova economia 156 Franco Angeli (2000) Issue nr. : 1 N. Bellini; A. Bonaccorsi; R. VaraldoTendenze e vie di cambiamento dell’industria toscana 282 Franco Angeli (1997) Issue nr. : 1 N. BelliniStrategie e valutazione nella politica industriale. Esigenze, proposte, esperienze a livello locale 239 Franco Angeli (1991) Issue nr. : 1 N. BelliniIndustria e aeroporto a Bologna 292 SIPI (1989) Issue nr. : 1
INFO:
Istituto di Management
Incarichi:
Consiglio Istituto di Management
Collegio Docenti PhD Management - Innovation, Sustainability and Healthcare